wtorek, 14 września 2010

Nie proś nas o radę.

Ludzie to egoiści. ,,Nie jestem dobrym człowiekiem. Pomogłam, ale nadal nie jesteś szczęśliwszy ode mnie.”. Ludzie to egoiści. ,,W naturze musi być równowaga”.
Uciekamy od smutnych osób, a jesteśmy przyciągani przez te radosne wcale nie dlatego, że lubimy, gdy ktoś się uśmiecha pokazując zęby i nie dlatego, że liczymy na to, że zarażeni śmiechem osiągniemy euforie bez dodatkowych środków. Ludzie szczęśliwi nie zrobią nam krzywdy, nie dadzą ‘dobrej złej’ rady, tylko po to, żeby mieć z kim otwierać wieczorem butelkę wódki, nie sprowokują nas do żadnych autodestruktywnych działań- bo pozwalamy ludziom naokoło nas być szczęśliwymi, pod warunkiem, że nie przekroczą naszego poziomu zadowolenia.
,,Nie jestem dobrym człowiekiem. Nie proś mnie o radę. Ależ nie, nie jestem. Często doradzam ludziom tylko po to by później patrzeć jak odnajdą się w danej sytuacji, często zapominam wziąć pod uwagę ich dobro. I wstydzę się tego i wiem, że to żałosne, ale jednocześnie bardzo ludzkie”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz